2009年12月29日 星期二

創意‧活潑‧多元英語學習-廖鄭淑學員

我選修「歡樂英語會話暨歌唱」課程,已經五年半共十一個學期,從不間斷,珍惜每次的學習機會,越學越有勁。

在班上,我是老大姊,有同學會問我為何這麼用功?
我的回答是:
第一,有興趣。
第二,課程豐富有趣、會話、歌唱、跳舞全都有。
第三,老師多才多藝、教學認真。
第四,能與年輕的老師、同學們相處,使我感覺生活年輕化。
第五,醫學上確認「老人最重要的兩件事:一、用腦 二、運動」;修課是「用腦」最好的
方法。

老師的教材非常豐富,我必須要在課前先做預習,課後復習才能跟得上同學,老師知道我學習能力比不上年輕的同學們,她一再的鼓勵,並稱讚我筆記寫得很工整,讓我學習更加有信心。非常地高興我們有這麼優秀的老師,又有愛心和耐心來教導我們。也很感謝「新竹市婦女社大」有這麼好的學習環境,讓我有再受教育的機會,學無止境,活到老學到老。
 
老師的教材很有創意而且又活潑又多元:
 日常生活美語、片語
 聽力及會話練習
 恰恰舞 (Cha Cha Slide)訓練韻律和聽力
 英語歌唱 (附有光碟片)

本學期老師編了十首名歌,又加上五首兒歌。如:

母親節快樂 Happy Mother’s Day」
Happy Mother’s Day
Happy Mother’s Day
Today is Mother’s Day. Let’s Help Mama.
I’ll set the table, you’ll sweep the floor.
I’ll clean the table, you’ll mop the floor.
I love my mommy. My mommy loves me.
I’ll say to Mom,” Happy Mother’s Day”.
I love my mommy. My mommy loves me.
I’ll say to Mom,” Happy Mother’s Day”.

十首名歌其中有好幾首我都好喜歡喔!如:田納西華爾茲「Tennessee Waltz」、世事難料「Que Sera Sera」、月河「Moon River」、溫柔愛我「Love Me Tender」、多娜 多娜「Donna Donna」。尤其,溫柔愛我「Love Me Tender」是我的最愛,歌聲時常縈繞在我家,增加了我們不少生活情趣,也帶來家庭溫馨幸福的氣氛。

溫柔愛我 「Love Me Tender」
Love me tender, love me sweet. Never let me go.
You have made my life complete. And I love you so.

Love me tender, love me true. All my dreams fulfilled.
For my darling, I love you. And I always will.

Love me tender, love me long. Take me to your heart.
For it's there that I belong. And we'll never part.

Love me tender, love me true. All my dreams fulfilled.
For my darling, I love you. And I always will.

Love me tender, love me dear, Tell me you are mine.
I'll be yours through all the years. Till the end of time.

Love me tender, love me true. All my dreams fulfilled.
For my darling, I love you. And I always will.
For my darling, I love you. And I always will.

沒有留言:

張貼留言